NEWS

1. Welcome to Veloster Forum: Hyundai Veloster / Veloster Turbo Forums Ė General discussion forum for Hyundai Veloster

+ Reply to Thread
Page 1 of 11 123 ... LastLast
Results 1 to 20 of 207
Like Tree24Likes

Thread: Stukje BelgiŽ

Senior Member

Stukje BelgiŽ

Hier kunnen wij, belgische leden, een eigen stukje forum opeisen om onze eigen dingen te gaan bespreken. Zo kunnen we al eens beter kennis maken met elkaar, elkaar vertellen welke Veloster we juist hebben en eventueel meeting(s) afspreken?

mvg Kevin
    Katman likes this.

2. Remove Advertisements
    Hyundai Veloster
    Advertisements

Senior Member
    Zal ik anders beginnen hiermee
    Mijn naam is Kevin, 20jaar oud en van de streken van Kortrijk, West-Vlaanderen.
    Ik bezit een witte Veloster style-model.
    Heb hem nu twee weken half en heb vandaag de 1000km al overschreden (foto van het unieke moment genomen )
    Stukje BelgiŽ-imag0932.jpgStukje BelgiŽ-imag0917.jpg

mvg Kevin

Junior Member zenatic's Avatar
    kzou zeggen ik toon de mijne ook maar gezien ik niet meer bij hyundai garage zelf een veloster ga kopen zal het wachten worden..

want nu hebben ze weeral de wacht tijd verlengt met een maand terwijl er wel 1 aanwezig is in kleur en packet dat ik wou..
    dus als alles goed gaat en de bank gaat akkoord met de wijziginbg dan heb ik eind volgende week (donderdag a vrijdag men "duitse" veloster)
    want daar staat een sonic silver met tech pack met een kleine 30 km voor 17.495 te koop

weet trouwens iemand of dat het mogelijk is om de boordcomputer taal te wijzigen?

Member
    Mooie Veloster Kevin!

Ik heb net dezelfde maar dan in het Veloster-Red. Zal ook wel eens een fototje posten als ik eens de tijd vind Hoe ligt het gemiddeld verbruik bij jou tot nu toe? Ik krijg em maar niet onder de 8 Liter.

@Zenatic: Je kan de taal wijzigen, als je stilstaat de knop TRIP indrukken en dan krijg je een menu waar je vanalle settings kan wijzigen waaronder ook de taal...mss best wel eens checken als nederlands erop geÔnstalleerd staat uiteraard! Wel klote dat ze je zo aan het lijntje houden bij de hyundai verdeler, groot gelijk dat je een ander alternatief zoekt!

oeff dat is toch al een pak van mijn hart, dat er een taal wijziging mogelijk is.
    ja inderdaad nu maar hopen dat Nederlands er tussen staat..
    maar als ik mag vragen welke talen staan er tussen bij jullie?
    want ik neem aan als bij de BE modellen er de 3 hoofd talen instaan(of welke het ook mogen wezen) "Duits, Frans, Vlaams" dat bij aanliggende buurlanden toch ook de mogelijkheid moet zijn..

natuurlijk zal ik wel checken en vragen aan de verdeler in Duitsland of de mogelijkheid bestaat dat j het kan gewijzigd worden manueel of hij het voor mij kan resetten met aan een computer te hangen.

want ik zeg het al mag ik Duits kunnen , liever toch mijn eigen moedertaal natuurlijk
    veloster 535 likes this.

Senior Member
    Hoi normaal gezien is het wel mogelijk om de taal te gaan wijzigen dacht ik. Het is inderdaad wel klote dat Belgie er zo'n zooitje van maakt, want bij mij ging het ook niet echt eenvoudig.

Mijn Veloster kwam al 10 dagen later aan bij de dealer dan afgesproken (mede doordat hij koste wat het kost zijn toonzaal model aan mij wou aansmeren, maar ik wou een splinternieuwe). Daarna bleek dat het gelijkvormingsattest niet correct was. Er was 1 digit van de code verkeerd ingevuld en dat gaf mij dan ook nog eens 4 dagen extra miserie. En toen ik dreigde mijn geld terug te vragen was alles op slag in orde en kon ik mijn Veloster ophalen direct zelfs. Niet normaal wat Belgie er van bakt.

@zenatic : Nuja ik hoop wel dat het ook in orde komt voor jou hoor! Wel mooi prijsje voor een tech pakket. Hoop dat alles in orde komt hier nu en dit snel!

@bossie : Ben ik 'blij' dat ik niet als enige met dit zit te klooien. Mijn gemiddeld verbruik is nu 7.5 l / 100km (mede doordat ik nu elke dag 70km op autostrade moet gaan naar mijn stageplaats. Maar toch vind ik dit nog veel te hoog dan wat ze claimen. Heb wel gemerkt als je 90km/h rijdt in zesde versnelling zit ie mooi op het beloofde verbruik, maar eenmaal je 120km haalt gaat hij richting de 7.5 liter verbruik. Misschien is dit omdat de motor nog helemaal nieuw is en deze nog grondig gesmeerd moet worden, maar anders weet ik het niet..

mvg Kevin

Junior Member Katman's Avatar
    Mijn Style ,Techno, Cool pack DCT, red boston, zal maar eind juni geleverd worden ipv 15 mei...pfff dat wachten gaat snel vervelen...

Senior Member
    Wat is eigenlijk hun uitvlucht om hem maarliefst anderhalve maand uit te stellen ?? :s
    Voordeeltje dat het je nu veel poetswerk spaart met dit kutweertj, maar daar ben je natuurlijk niet veel mee. Hoop voor jou dat je sneller van de Veloster kunt genieten!

Member
    Ik snap het ook niet goed meer, ik heb mijn Veloster begin februari besteld en 2 weken later was hij al geleverd, heb toen wel nog zelf de beslissing genomen om te wachten tot begin Maart om hem op te halen omdat de tarieven van de inschrijvingstax fors naar beneden gingen.

Ik zou dit echt niet meer pikken maarja, je staat natuurlijk vrij machteloos denk ik :s

Senior Member
    Eindelijk een paar velosters in belgiŽ , kzit al effe op het forum te kijken veel intressante onderdelen . Heb mijne veloster van half januari heeft ondertussen 4600 km en is al binnen geweest voor de druklager van de koppeling te laten vervangen spijtig genoeg. Maar voor de rest top auto . En wat zijn jullie van plan om er zo al aan te veranderen? Mijn wagen is trouwens een style techno en cool pack.

Mvg Nick

Senior Member
    Super en ook welkom hier eh Nick

Mijn enige aanpassing dat ik graag zou maken is aan mijn voorste passagierszetel.. Daar zou ik graag een vrouwelijk gezelschap op krijgen xD
    Voor de rest is 'Perle' nog steeds naar mijn smaak zoals ze nu is (witte style )

mvg Kevin

Senior Member
    Quote Originally Posted by Yosoyke View Post
    Super en ook welkom hier eh Nick

Mijn enige aanpassing dat ik graag zou maken is aan mijn voorste passagierszetel.. Daar zou ik graag een vrouwelijk gezelschap op krijgen xD
    Voor de rest is 'Perle' nog steeds naar mijn smaak zoals ze nu is (witte style )

mvg Kevin

Haha da zal wel lukke zeker. :-p maar front int zwart is wel schoon he zeker op ne witte. grtz

Senior Member
    Wel ja idd moet toegeven dat die echt wel mooi is. Maar heb al gelezen dat in de loop der tijd de omliggende witte vlakken geel kunnen uitslaan van de gezwarte stof op die front.. Dus daarom dat ik toch nog effe zal wachten alvorens ik het in mn gedachten haal om het te zwarten.. grtz

Senior Member
    Oei da klinkt idd nie goe , kzen aant wachte tot dieje kerel die eibach veren onder zenne auto steekt om te zien hoe ze staan en of da hij beter rijdt . Grtz

Member
    Welkom van mijne kant ook Nick

Van waar ben je ergens? We zouden op een nog onbepaald tijdstip eens een meeting houden dus horen we graag of je ook interesse zou hebben Jammer om te horen dat je zo snel al pech gehad hebt met de koppeling, maar ik veronderstel dat het nu allemaal dik in orde is? Ben benieuwd naar de veranderingen die je van plan bent om te doen, ikzelf ga er niet al te veel aan "tunen" Mss enkel ander luchtfilterke en met den tijd laten chippen...kzie nog wel

Senior Member
    Quote Originally Posted by Bossie View Post
    Welkom van mijne kant ook Nick

Van waar ben je ergens? We zouden op een nog onbepaald tijdstip eens een meeting houden dus horen we graag of je ook interesse zou hebben Jammer om te horen dat je zo snel al pech gehad hebt met de koppeling, maar ik veronderstel dat het nu allemaal dik in orde is? Ben benieuwd naar de veranderingen die je van plan bent om te doen, ikzelf ga er niet al te veel aan "tunen" Mss enkel ander luchtfilterke en met den tijd laten chippen...kzie nog wel
    Dank u, van olen. :-p zeker intresse in lijkt me leuk. Ja alles inorde alleen als hij koud is bij kalm schakelen knakt hij soms in 2de versnelling je hoort hem erin gaan niet echt kraken maar toch vreemd. Maar de veranderingen zullen nog wel effe duren denk ik stilletjes aan he. Groetjes

sorry gasten, ik zelf zal voor de eerste paar maand niet meer actief aanwezig zijn op het forum of deel uitmaken van de Belgische velosters
    wegens ik dankzij een technische fout aan mijn clio (vorige auto) een ongeluk heb gekregen/ gemaakt met als gevolg dat de bank ook herzien heeft op mijn lening, met verder gevolg ik kon mijn auto bestelling gaan afzeggen..

ik rij momenteel maar rond met een station wagen (opel vectra, 2de hands tegen spot prijs) tot dat de bank me weer groen licht geeft, en dat zal pas gebeuren na al die **** van mijn ongeval opgelost is en dat kan bij die eikels nog lang duren gezien het enkel gebeurt als het HUN uitkomt

dus hiermede zeg ik jullie hou je goed en geniet te volle van jullie wagen
    ik zal nog wel af en toe komen kijken, maar het zal toch even duren voor ik terug actief zal zijn, dit tot ik zelf mijn auto heb

het ga jullie goed, groetjes, mortalic (stijn)

Senior Member
    enorm spijtig om dit te horen Stijn
    Hoop dat alles snel in orde komt met al die pech en je toch snel terug groen licht krijgt.
    Hou de moed erin !

Senior Member
    Das idd nie leuk om te horen Stijn , Duimen maar. Hopelijk komt alles snel inorde kan je toch de veloster gaan halen.

Mvg Nick

Junior Member
    Hallo allemaal !

Aangenaam kennis te maken !
    Hier een berichtje vanuit jullie bovenbuurman Nederland ..regio rotterdam .

ik krijg mijn Veloster White Crystal a.s 25e mei , na OOK veel ellende met de aflevering !
    Dus een schrale troost , niet alleen in Belgie doet dit zich voor !
    Ik zou hem 25 April , ja je leest het goed 25 APRIL krijgen !
    Uitgesteld , niet in productie genomen vanaf dealer naar fabriek ,en de ene kutspoems na de andere !!
    Drama ten top dus , maar hoop nu dan dus eindelijk de 25e de auto te krijgen !

Ik had al via Yoso ( kevin ) op het internationale gedeelte gevraagd of eer iemand is met een foto van de White Crystal versie heeft , maar dan met de 17 inch velgen er onder ??
    Misschien heeft iemand hier een foto , of desnoods wel die van de velen maar met ander kleur carroserie ?

Bij voorbaat dank !!

Grtjs Richard

22. Remove Advertisements
    Hyundai Veloster
    Advertisements

Tags for this Thread